2010. augusztus 21., szombat

Tíz

Tegnap este összeültünk páran vacsorázni, az egyik magyar lány, Nikoletta kiváló lángost sütött.
Mára nem tervezek semmi különöset, ez lesz az első szabad nap. Néhányan autót akartak bérelni és elutazni Svédországba-Norvégiába a hétvégén. Nem tudom mi lett belőle... Mivel tegnap este hálózsákban akartak kinn aludni a tó mellett, lehet, hogy megfagytak.
Lesz egy kis finn tanulás, pihenés, pakolás, próbálom utolérni magam.
Este nagy vacsora várható, a lengyelek sütnek-főznek, de mindenki más is viszi/viheti nemzete eledelét.

A kajákról általában: általában tésztával vagy krumplival valamilyen feldolgozott hús-szerűség (fasírt) + szósz van az egyetemi kantinban. Plusz saláta. Mindent salátával esznek. Saláta minden kombinációban: saláta+dinnye keverék, mogyorós saláta stb.
Bárhová nézek áfonyát látok, mégis, tegnap kétszer bejártam a szupermarketet és nem találtam áfonyalekvárt. Egy kis dobozban találtam, de nem kizárt, hogy az valami sütéshez való, plusz nagyon drága is volt. Vettem lingonberry (vörösáfonya, szerintem nálunk ilyen nincs) lekvárt, még nem próbáltam ki, ahogy a rénszarvasos ömlesztett sajtot sem. A felvágottak drágábbak, a gyümölcsök kb annyiba kerülnek mint otthon. Figyelni kell pl a paradicsomnál, mert a finn az 2-3-4x drágább, mint az importált.
A kenyerük barna kenyér, tipikusan nem az egy kilós, hanem vékony szeletek önmagukban megsütve (lapos szögletes "zsömle", valamilyen darába (?) beleforgatva (úgyhogy morzsázik rendesen) ) és utólag kicsit bejágják. Szét nem lehet szedni kézzel, mert annyira nem vágták mélyen.
A gyümölcsjoghurt nem rossz. Valami olcsó lazacos krémet kerestem, de nincs. Egyedül lazacos majonézt találtam. A mustáruk fantasztikus, a legjobb amit valaha kóstoltam. Rengeteg kolbászuk van. A tojás is rendben volt, igaz olyan fehér héja mint régen a Pluszban.
Tegnap a rohangálós program miatt nem az egyetemen voltunk, másik kajáldába mentünk. Szerencsére elfogadták az egyetemi kártyánkat, így fél árat kellett fizetni 4.85€-t. Ez rengeteg, ahhoz képest nem volt sok, nem érte meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése