2010. szeptember 1., szerda

13

Tizenhárom. Nem túl szerencsés szám. Lehet izgulni.

08.31.

Délelőtt eltekertem az egyetemre. Útközben kicsit eltévedtem, a térképen nem voltak, csak a nagyobb utcák nevei. De nem volt gond, egy helyen nem ott fordultam le ahol kellett volna. Autópálya mellett és erdőben is tekerhettem. Nagyon jó volt.
Megkaptam a jelszavaimat, egyetemi felhasználói adataimat.
Megkerestem a koleszos szobámat, kétszer is voltam ott, de az elődömet nem találtam. Közben biztos volt ott, mert két nagy műanyag bető (Wu, ez a nevére utal) eltűnt az ajtóról. Már nagyon várom, hogy költözhessek.
Csatival ebédeltünk. Itt is 2.60€ a kaja, de repetázni nem lehet, úgyhogy elsőre kell(ett volna) kimerni a nagymennyiségű kaját.
Kinyomtattam két finn kurzus anyagát. Ahogy belekukkantottam, jó részét vettük, persze vannak eltérések a témában. De mindenképpen fel akarom őket venni. Egyrészt gyakorlás, másrészt kredit. Nagyon remélem, hogy nem találják ki, hogy az EILC-n már tanultam és azért nem ér kreditet...
Csati megmutatta hol lehet infókat találni a kurzusokról, pl. mikor vannak az órák, stb. Természetesen nem volt időm összeválogatni. Holnap a tutor azt mondta segít. Lesz holnap tanszéki erasmusos közös ebédelés.
A központi épületben működött a wifi.
A legfontosabb dolgok el nem intézése után elindultam Helsinkibe bicajjal. Persze 10m-enként megálltam fényképezni. Útközben egy Nordea banknál befizettem a szoba bérleti díját.
Egy K-Market-be beugrottam valami ennivalóért. Végre megtaláltam, amit Rovaniemiben nem sikerült. Lazac krém. Igaz Pirkka gyártmányú és erről a márkáról az olcsóságán kívül sok jót nem lehet elmondani, mégis nagyon jó volt. A boltban találkoztam (az árakon) hüledező cserediákokkal, ma érkeztek, adtam nekik pár hasznos tippet. A lazackrémes zsömlét fel fogom venni a főételek közé. A parlament előtt elfogyasztottam néhányat.
Visszajutottam a vasútállomáshoz, onnan tovább kicsit délkelet felé vettem az irányt. Igen, még ha GPS-em nincs is, egy iránytű nagyon kellene. Másik megjegyzés: otthon még nem tűnt fel, de szerintem itt a járdák/utak aszfaltjába üvegszilánkokat rakhatnak, mert csillog. A nagy sötétségben talán jól jön.
Végül megtaláltam a vizet. Sok szép hajó, vitorlás. A part mentén lassan visszafelé vettem az irányt. Idő közben elkeveredtem mindenféle nagy ipari építmények közé és egyszercsak megpillantottam egy gigantikus hajót. Ez megy Tallinba. Sajnos a kerítés miatt nem tudtam olyan jól lefényképezni (vagy ellenfényben volt).
Majd teszek fel fényképeket.
Espoo-Helsinki közötti részen hőlégballonokat pillantottam meg és csak az után, hogy egyet még most fújnak fel. Természetesen fényképeztem és megvártam amíg az utolsó is felszáll.
Innen már szinte egyenesen Kaunainen-be, útközben egy helyen elfogyott a bicikliút, az egy nagyon furcsa hely volt. Mintha egy kis városka épült volna az utak fölé.
Este összeraktam a panoráma- és HDR képeket. Lett egy-két jó...
Holnap elvileg költözés, reggel össze kell raknom a bőröndöt. Nem vettem ragasztót, semmit de a javításhoz. A költözés után egy darabig nem fog kelleni. Elvileg a tutorral autóval elugrunk ide. A taxi elég drága lehet. Rovaniemiben a vasútállomás-szállás közötti 4.5km-ért 16€-t kértek (volna... többen jöttünk együtt és nekem elengedték).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése